Journal of Media and Interdisciplinary Studies Volume 1 & Issue 1-2
Permanent URI for this collectionhttp://185.252.233.37:4000/handle/123456789/5537
Browse
Browsing Journal of Media and Interdisciplinary Studies Volume 1 & Issue 1-2 by Subject "Digital Media and Visual Communication"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Reviewing the potentials of Mobile Media and Learning(October university for modern sciences and Arts (MSA), 2022) Marrie, HassanMedia technology presented in handheld devices, like mobile smartphones and tablets, enables the integration of immersive reality (Genlott et al., 2019). Kugler (2017) predicted that this will be at the forefront of mobile language learning. Taking a media studies approach, this thesis addresses the question of how mobile apps facilitate the engagement of independent language learners. Classical studies have restricted communication in learning traditionally in direct interaction between the knowledge provider and the learner in a fixed physical location. By introducing media technology to this setting, learning as a process of communication may adapt and change. New media products have emerged in the edutainment, e-learning and interactive learning markets (Okan, 2003). In other fields, mobile media apps offer features that may extend the horizon of engagement, as learners can immerse themselves in a semi-artificial world. Different mobile learning apps are also following this new technological trend of integrating engaging features into their design. This integration may pave the way for alternative possibilities for transforming learning. Learning a new language, is a multi-layered skill, and a challenge for any learner. For independent learners, additional factors can further complicate the task, such as social, financial and time constraints. These perceived restrictions may create a gap in pursuing continuous learning. Therefore, a systematic overview on learning as engagement with mobile media may initiate a better comprehension and assessment of the dynamic potentials of digital media.Item الاتجاهات الحديثة في بحوث ضوابط وأخلاقيات التسويق الإلكتروني(October university for modern sciences and Arts (MSA), 2022) Ezz El Din, Shaimaaتنتمي هذه الدراسة إلى دراسات تحليل المستوى الثاني Meta-Analysis، وقد اعتمدت الباحثة على أسلوب «التحليل من المستوى الثاني Meta-Analysis» لمراجعة التراث العلمي من الدراسات السابقة منذ عام 2015 حتى عام 2021، لتحليلها تحليلًا نقديًّا، بالاعتماد على عينة متاحة باللغتين العربية والإنجليزية، للوقوف على التطورات المتلاحقة في التسويق الإلكتروني، بالتركيز على الاتجاهات الحديثة. وقد استهدفت الدراسة رصد وتوصيف وتحليل الاتجاهات الحديثة وأبرز الإشكاليات البحثية الخاصة بدراسات ضوابط وأخلاقيات التسويق الإلكتروني على مستوى بعض الدراسات العربية والأجنبية على اختلاف السمات البحثية، وكذلك التعرف على المناهج العلمية والأطر النظرية المستخدمة في مجال دراسات ضوابط وأخلاقيات التسويق الإلكتروني بغرض تقديم رؤية نقدية للتراث العلمي في ذلك المجال، وأخيرًا تقديم رؤية مستقبلية واقتراح أجندة بحثية لتطوير الدراسات في مجال ضوابط وأخلاقيات التسويق الإلكتروني. وقد تبين التنوع في الموضوعات والقضايا البحثية، والأطر النظرية والمناهج المستخدمة وأدوات الدراسة والعينات، وذلك على مستوى المدارس البحثية الأجنبية المختلفة، ومن الملاحظ أيضًا وجود تطور في الدراسات المصرية والعربية، ولكن هناك حاجة لمزيد من التطوير في محاولة لسد الفجوة المعرفية في موضوع الدراسة الحالي، من خلال تقديم رؤية مستقبلية للتطوير.