Faculty Of Languages Graduation Project 2019 - 2020
Permanent URI for this collectionhttp://185.252.233.37:4000/handle/123456789/3759
Browse
Browsing Faculty Of Languages Graduation Project 2019 - 2020 by Subject "creative writing, and digital storytelling."
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Investigating Faculty of Languages Students’ Perceptions of the Applicability of Digital Storytelling in Enhancing their Creative Writing Skills (A Case Study at MSA University). = لتحقيق في تصورات طلاب كلية اللغات عن إمكانية تطبيق رواية القصص الرقمية ي تعزيز مهارات الكتابة الإبداعية لديهم(October University for Modern Sciences and Arts, 2020) Elsharazly, Eman Ali HassanThis study aimed at examining how far digital storytelling (DST) can enhance Faculty of Languages students’ creative writing skills. It also aimed at identifying the opportunities that digital storytelling can offer to develop these students’ creative writing and the challenges that they might face while implementing such a technique. The means of the research was a seven-question questionnaire that was designed by the researcher and was answered according to the study participants’ perceptions. The study findings revealed that the lack of time and the lack of proper training in how to write creatively were the major challenges that students might face. The study also revealed that DST was applicable to an extent. Moreover, it was found that that offering free training workshops in implementing DST and suggesting more interesting real-life topics to write about can enhance the effectiveness of DST. Taking into account the fact that this was a small-scale study conducted on only thirty Faculty of Languages students in only one university, the results of the study are not to be generalized. Therefore, it was suggested to conduct more studies on a larger number of participants. Furthermore, based on the study findings, it was suggested that universities should offer free workshops to enhance creative writing skills among the students. It is, also, recommended to assign more interesting real-life topics for the students to write about. هدفت هذه الدراسة إلى فحص مدى قدرة رواية القصص الرقمية على تعزيز مهارات الكتابة الإبداعية لطلاب كلية اللغات. كما أنها هدفت أيضا إلى تحديد الفرص التي يمكن أن تقدمها رواية القصص الرقمية لتطوير الكتابة الإبداعية لهؤلاء الطلاب والتحديات التي قد يواجهونها أثناء تنفيذ مثل هذه التقنية. كانت وسيلة البحث عبارة عن استبيان مكون من سبعة أسئلة صممه الباحث وتمت الإجابة عليه وفقا لتصورات المشاركين في الدراسة. كشفت نتائج الدراسة أن التحديات الرئيسية التي قد يواجهها الطلاب هي ضيق الوقت وقلة التدريب المناسب على كيفية الكتابة الإبداعية. وكشفت الدراسة أيضا أن رواية القصص الرقمية قابلة للتطبيق إلى حد ما. ومع الأخذ في الاعتبار حقيقة أن هذه الدراسة قد أجريت على نطاق صغير يشمل ثلاثين طالبا فقط من كلية اللغات في جامعة واحدة فقط ، فإن نتائج هذه الدراسة لا يجب أن تعمم. لذلك فإنه من المقترح أن يتم إجراء المزيد من الدراسات على عدد أكبر من المشاركين. علاوة على ذلك ، بناء على نتائج الدراسة ، تم اقتراح أن تقدم الجامعات ورش عمل مجانية لتعزيز مهارات الكتابة الإبداعية بين الطلاب. ويوصى أيضا بأن يتم تعيين موضوعات أكثر واقعية وإثارة لكي يقوم الطلاب بالكتابة عنها