Faculty Of Languages Graduation Project 2019 - 2020
Permanent URI for this collectionhttp://185.252.233.37:4000/handle/123456789/3759
Browse
Browsing Faculty Of Languages Graduation Project 2019 - 2020 by Subject "Egyptian general secondary education"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Comparing EFL Listening and Writing Skills of Egyptian General Secondary Education Graduates vs. IGCSE Graduates: Lessons and Implications = مقارنة مهارات الاستماع والكتابة في اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية بين خريجي التعليم الثانوي العام المصري وخريجي التعليم الثانوي البريطاني (IGCSE) الدروس والآثار المترتبة(October University for Modern Sciences and Arts, 2020) Mohamed, Hoda HeshamThis study aimed at comparing EFL listening and writing skills of the Egyptian general secondary education graduates and IGCSE graduates in order to identify the areas of strength and weakness in each educational system with regard to those skills in particular. The study also aimed at identifying useful lessons and implications for enhancing the quality of EFL listening and writing education in the Egyptian general secondary educational system. The current study made use of two tools. First, a listening and writing IELTS exam was administrated on ten Egyptian general secondary education graduates and ten IGCSE graduates in eight different universities. Second, a structured interview was conducted with five IGCSE instructors on the effectiveness of the IGCSE curriculum as well as the teaching methods and testing strategies adopted according to the IGCSE. The research results indicated that the IGCSE graduates significantly outperformed Egyptian general secondary education graduates in their writing and listening skills. Research results regarding the IGCSE instructors’ interview analysis revealed that one aspect of the hypothesis was confirmed, which is providing enough daily practice in listening comprehension and writing skills as a teaching distinguisher according to the IGCSE system. However, three other aspect of the hypothesis were not stressed by the IGCSE instructors in the interview; these were adopting skill-based instruction, offering individualized, prompt and detailed feedback and following a clear marking scheme for listening and well-defined rubrics for writing as prominent distinguishers to EFL teaching in the IGCSE system. Rather the interviewees stressed offering authentic listening texts and real-life writing tasks and the chance of a test retake to improve the students’ scores as two important elements that distinguished to EFL listening comprehension and writing skills teaching and assessment in the IGCSE system تهدف هذه الدراسة إلى مقارنة مهارات الاستماع والكتابة باللغة الإنجليزية كلغة أجنبية لخريجي التعليم الثانوي العام المصري وخريجي التعليم الثانوي البريطاني IGCSE وذلك من أجل تحديد نقاط القوة والضعف في كل نظام تعليمي فيما يتعلق بتلك المهارات علي وجه الخصوص. هذه الدراسة تهدف أيضًا إلى تحديد الدروس المفيدة والآثار المترتبة وذلك لتحسين جودة تعليم مهارات الاستماع والكتابة باللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في نظام التعليم الثانوي العام المصري. هذه الدراسة استخدمت أداتين. أولًا: إجراء نظام اختبار اللغة الإنجليزية الدولي (IELTS) للاستماع والكتابة على عشرة من خريجي التعليم الثانوي العام المصري وعشرة من خريجي التعليم الثانوي البريطاني في ثمان جامعات مختلفة. ثانيًا: إجراء مقابلة منظمة مع خمسة من مدربي التعليم الثانوي البريطاني حول فاعلية منهج التعليم الثانوي البريطاني بالإضافة إلى طرق التدريس واستراتيجيات الاختبارات المعتمدة وفقًا لنظام التعليم الثانوي البريطاني. وأشارت نتائج تلك الأبحاث إلى أن خريجي التعليم الثانوي البريطاني تفوقوا بشكل كبير على خريجي التعليم الثانوي العام المصري فيما يتعلق بمهاراتهم في الكتابة والقراءة. أما عن نتائج الأبحاث المتعلقة بتحليل مقابلة مدربي التعليم الثانوي البريطاني فقد أظهرت أن هناك جانب واحد من الفرضية تم اعتماده وهو المتعلق بتوفير تدريب وممارسة يومية كافية لمهارات ا الاستماع والكتابة كشيء مميز طبقاً لنظام التعليم الثانوي البريطاني. ومع ذلك، فهناك ثلاثة جوانب أخرى من الفرضية لم يتم التأكيد عليها من مدربي التعليم الثانوي البريطاني في المقابلة؛ كانت هذه الجوانب هي اعتماد تعليمات قائمة على المهارات وتقديم ملاحظات فردية سريعة ومفصلة واتباع نظام تعليمي واضح للاستماع ونماذج محددة جيدًا للكتابة وذلك كمميزات واضحة لتدريس اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في نظام التعليم الثانوي البريطاني. وبدلًا من ذلك شدد الأشخاص الذين تمت مقابلتهم على تقديم نصوص استماع أصلية ومهام كتابية واقعية وإعطاء فرصة لإعادة الاختبار لتحسين درجات الطلاب كعنصرين مهمين يميزان تعليم وتقييم مهارات الاستماع والكتابة في نظام التعليم الثانوي البريطاني.